söndag 25 oktober 2009

22. Så fel det kan bli :)


På bara ett par veckor har naturen förändrats mycket. De
sista löven klamrar sej fast, men får snart ge sej. Vintern
är starkt på kommande. Tjockare kläder måste nog sökas
fram nu. På promenaden i Hamnskogen i går kände jag att
det var för lite och tunt av kläder och skor på hela mej. Var
som en isbit då jag kom hem, frös så till den milda grad. ´´
...........
Har en längre tid sökt efter ngt vackert att ha i
köksfönstret. Småsmå lampor som lyser upp lite
nu i vintertiden. Hittade äntligen i går! Tvättade
fönstret skinande rent och "trimmade" blommorna
och gjorde allt klart för den fina ljussaken. Njöt
hela kvällen då jag nu som då tittade på det vackra.
Då jag sent på kvällen varit på en kort biltur såg jag
vad det var jag hade i fönstret! En adventsstake!
Så såg det inte alls ut inifrån! Nu har jag väl då slagit
nytt rekord! Tala om att halpahalli är tidig med sitt
julfirande. Här firas det för fullt redan 24 oktober! Saken
får lysa ännu i kväll, sen får jag nog hitta på ngt annat.
Bilden är från Hamnskogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar