torsdag 3 juni 2010

167. Loppurutistus!

Undrar vilken bok jag ska börja med... Har förberett mej väl. Har en hög med lånade och köpta böcker som bara väntar på mej. Alla möjliga slags böcker. En del böcker innebär att jag ska få inspiration att göra något och andra ska vara endast till avkoppling, eller en blandning av bådeoch. På söndagmorgon sätter jag mej på verandan. Dricker min kaffekopp, går genom det långa (!) gräset och hämtar kanske dagens tidning. Kanske. Inga andra måsten på hela långa dan. Baravara. Likaså på måndagen... På tisdag händer något annat, mera om det sen. Nu återstår loppurutistus, vilket är ett riktigt bra ord som beskriver slutet på någonting. Då man riktigt kämpar för fullt för att komma i mål. Loppurutistus är det fråga om nu. Natten är lång. Betyg och några högar häften osv att göra klart inför avslutningsdagen på lördag. Sen ska jag.... :)

5 kommentarer:

  1. Låter som sköna framtidsvyer! Vilken fin stol på bilden. Underbar i formen, men kanske inte så bekväm...

    SvaraRadera
  2. Hade nog valt en hängmatta. Eller varför inte en hammock, det ser man inte så ofta idag!

    SvaraRadera
  3. Jag föreslår bok nummer fyra underifrån...känner på mig att det är en givande bok :)

    SvaraRadera
  4. Låter så skönt, ta dagen som den kommer:)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. "På söndagmorgon sätter jag mej på verandan. Dricker min kaffekopp, går genom det långa (!) gräset och hämtar kanske dagens tidning. Kanske. Inga andra måsten på hela långa dan. Baravara."

    VILKEN PERFEKT BESKRIVNING:D
    Det måste nog vara så skönt att få semester!
    Kram!

    SvaraRadera