torsdag 17 juni 2010

174. Inte svårt att njuta...

Sköna dagar. Allra bäst är det i arla morgonstund på verandan mellan halv sex och sju. Dagens tidning och kaffekoppen. Oberoende om verandan är på denna ö eller på den andra ön. Hmmm, på den andra ön är tidningen inte dagens... :)
Hittar på allt möjligt. Bastun och duschrummet känns inte igen. Nytt och fräscht ser det ut och det är så fint. Synd att jag inte tog några före-bilder.
Hade tänkt att jag, då det lugnat ner sej och jag landat efter vårterminen, skulle fota växthuset och sätta upp annons i loppisar och butiker... försöka få det sålt för en billig peng. För inte gör vi ju något med det mera och jag orkar inte se hallonbuskarna och all sly som tagit herraväldet i växthuset under de sista åren. Mittiallt i går kväll funderade jag på var i all världen hjälten i mitt liv höll hus. I växthuset! Och han fortsatte i dag. I morgon inhandlas plantor!

13 kommentarer:

  1. "Hjälten" ville tydligen att ni skulle behålla växthuset :) Förstår att du njuter av din ledighet, hoppas att solen skiner på dig också.

    Virka kan jag, men inte så snabbt :) Hittade denna före detta gardin på kyrkans loppis för dyra pengar...75 kr :) Den var över två meter lång, så fick jag en ide om att den skulle passa i mina nya stolar. Saxen kom fram och vips så var den i tre delar...blev ganska nöjd med resultatet :)

    Ha en härlig helg!
    Kram från mig som ska på bröllop på Lördag :)

    SvaraRadera
  2. Han visste inget alls om mina planer att sälja det... :)

    SvaraRadera
  3. Grattis till att du fortfarande blev med växthus!
    Så kan det gå ibland, jättekul, nu har du ett trevligt litet inneställe
    ha det bra i sommarblåsten, åtminstone så blåser det här:D

    SvaraRadera
  4. Tack tack :)

    Här blåser inte alls just nu, så krankarna stortrivs!

    Hoppas du läser detta. Jag var och hälsade på dej i går kväll. Det låste sej totalt som vanligt, var tvungen att omstarta... Vad kan det vara?

    SvaraRadera
  5. Men vilken trevlig överraskning att växthuset plötsligt blir användbart igen! Jag har kapkrusbär i mitt för första gången plantorna är enorma - undrar hur det ska gå!

    Och knoppen du såg hos mig, det är en orientalisk jättevallmo, rosa - nu utslagen och gudomligt vacker!

    SvaraRadera
  6. Hej Lisbet,
    det måste vara Internet, hos mig låser sig ingenting längre, allt är precis som det skall vara, ingen virus, ingenting som inte skall vara.
    Jag har bytt program helt och hållet nu så...
    fattar inte. Tidigare ville min blogg inte ha med explorer att göra helt plötsligt, så det kan vara Blogger som konstrar...
    Troligtvis så är det så.. för här finns inte några fördröjningar, låsningar alls

    SvaraRadera
  7. Ska vidtala expertis så småningom, senare i dag :) Måste ju få det att funkka, måste ju kunna hälsa på!

    SvaraRadera
  8. Lisbet,
    bra att det går den här vägen i varje fall, fast jag ser förstås framemot besök:)

    SvaraRadera
  9. Tillsammans blir allt lättare - visst?!

    Å man får inte ha mer än man orkar med. Tycker jag.

    SvaraRadera
  10. Vad härligt att han rensade upp i växthuset.
    Underbart med växthus men alldeles för mycket jobb för oss...tyvärr.
    Maila mig om vilka stämplar du vill ha så stämplar jag upp några motiv av varje till dig.
    Jag kan få lite motiv av dig senare.=)
    Kronprinsessans och Daniels bröllop på tv ger guldskimmer åt denna regniga dag.
    Jag kommer att sitta bänkad.=)
    Ha en härlig lördag min vän!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Visst är det både roligt och skönt att äntligen ta itu med något som man skjutit upp en längre tid.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  12. Oj vad jag har missat mycket här! Ska läsa igenom dina inlägg! Jag väntar så på varmare dagar. Nu vågar man inte sig alls i sjön. IDag började simskolan, så de hade nog vågat doppa sig förstås:)

    SvaraRadera
  13. Kikar in för att önska dig en skön midsommar.

    Kram Stina

    SvaraRadera