lördag 16 april 2011

366. Man tager vad man haver!

Förr i världen, då jag var liten och ung (för en evighet sedan känns det som) fanns det inget överflöd. Inte kastade vi bort något som gick att använda. Så var det på gamla goda tiden. För mig blev t ex mattehäften till album med bilder på filmstjärnor, sångare och sångerskor. Jag har några häften kvar och tror att jag ska visa några sidor nu och då. Lite nostalgi. Då var det en lycka att få en veckotidning som någon kasserat. Den lästes från pärm till pärm och då alla läst fick jag klippa i den.
Ja, vad finns att tillägga? Glad är jag över att jag inte slängt mattehäftena!
Idag har jag haft en givande, avkopplande dag! Har varit ute hela dagen.
Fotbollsmatch, utomhus. Jag tittade alltså på, med ansiktet vänt mot den strålande solen, medan jag följde med den spännande matchen. Så länge sen sist.
Vårmarknad på stan.
Hälsade på i valtälten och önskade bl a min kandidat lycka till! Imorgon riksdagsval!
Blev bjuden på grillkorv här och där. Kaffe och kakor (hoppade över dem).
Fick en massa pennor, tändstickor, glasögonputsdukar osv, alltså valprylar.
Fotbollsmatch igen.
Tillbaka till marknaden. Strosade omkring och njöt av vårsolen.
Fotbollsmatch.
En fin dag alltså och stegräknaren ser faktiskt riktigt glad ut!

6 kommentarer:

  1. Vilket underbart nostalgihäfte, jag har ett exakt likadant (nästan), måste bara ta och söka fram det!
    Häftigt!

    SvaraRadera
  2. Haaa, det där kunde ju lika väl vara mitt häfte! Fast jag har inte sparat någonting. Roligt minne.
    Har du blivit röd i ansiktet när du har tittat på så mycket fotboll idag? Av solen menar jag förstås.
    Ha det fortsatt skönt i helgen!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att se ditt häfte..men visst känns det som om det var en evighet sedan. Tänk att du även hade Siw Malmkvist i ditt häfte...

    Det känns som om du har haft en underbar dag.

    Ha en härlig söndag också!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Frihet är det bästa ting:)!
    Skönt är att få jobba i egen takt utan stress, också en slags frihet.
    Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  5. Men så kul att ha såna rariteter kvar! Jag har inte sparat annat än dagböcker.

    Grattis och lycka till med din samling av Streptocarpus!

    Kram och härlig söndag.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Vilka minnen!
    sv: ja, månen.

    SvaraRadera