onsdag 20 april 2011

370. Lyckliga göromål...

Ikväll borde jag ha gjort massor. Vad gjorde jag? Ingenting. Men kvällen är ännu lååång. Det måste den vara för att jag ska hinna med allt som jag ska innan morgondagen. Grrr på mig! Men men. Jag har ont i magen och är mycket oenergisk i denna stund. Nu måste jag tänka positivt:

Lycka är inte det man har gjort,
utan Lycka är det man ska göra!

Så nu gäller det! Kavla upp ärmarna och börja! Tänka lyckligt på hur lycklig jag är som har mycket att göra! JOO! Det pirrar i mig av glädje! (???)

Nej, jag grrr-ar fortfarande. Lite mera positivt behövs:
Gårdagen är historia.
Morgondagen blir en överraskning.
Dagen idag är en gåva.

Nyfiken på morgondagen. Det är jag jämt. Nu ska jag söka ngt mot värken och faktiskt försöka vara lite energisk!

4 kommentarer:

  1. Även viktigt med stunder av "ingenting"... De behövs också!

    SvaraRadera
  2. Du är sååå klok.
    Idag har jag letat tyg till "sessan" men hittade inget som jag tyckte passade...letandet fortsätter :)

    Hoppas du får ni glad och fin påsk!
    Största kramen.

    SvaraRadera
  3. är hemma:D
    Bra att du tar pauser, mycket nödvändigt!:)
    Hoppas att du mår bättre nu!

    Godnattkram!

    SvaraRadera
  4. Ja, noen ganger er "dørstokksmila" lang. Jeg har vært treg og gjort lite i mange dager, men i dag har jeg bakt to brød og en blåbærkake. Det er i grunnen fort gjort når en bare bretter opp armene og går i gang, men så er det jo det å gå i gang da...... Bra det ikke er bare jeg som har det sånn.
    Hytte er det samme som stuga, ja. I Norge er villa et bolighus, et stort og fint sådan.
    Ha en fin påske.
    Klem fra Eva :-)

    SvaraRadera