lördag 28 maj 2011

394. Tacksam för dagen!

"Dröj inte med att beundra körsbärsträdets blommor - en stormvind kan rycka bort dem under natten!" Så sant som det är sagt. Ingenting vet vi om morgondagen. Vi tror vi vet, men ingen vet. Inte någonting alls. Det gäller att njuta av stunden som är.

Idag var det en alldeles otroligt lugn och skön dag. Vi strosade omkring i studiestaden, mest på torget, lilla prinsessan och jag. Där hände det mycket, bl a fyllde ju Amnesty 50 år. Vi for till vårt speciella ställe Café Paris. Där var det alldeles smockfullt och jag tyckte att vi ju kunde gå någon annanstans. Men icke. Efter att ha stått i kön en stund tyckte hon att vi kunde gå någon annanstans. Vilket vi gjorde :) På ett annat kafé smaskade hon i sig en halv kokosboll och sparade resten. Och visst hann vi också till "min" pysselbutik. Hon hade inte alls brått därifrån! Tvärtom! Så härligt att få utbyta tankar om färger på band och papper med en fyraåring!

Kom hem sent. Hann se 10 minuter av Manumatchen. Snyft för att det ju inte gick så bra för dem :) Nåja, inte snyft på riktigt, bra lön har de hur det än går i matcherna. Tror jag skall satsa på något liknande. Kanske skall jag bli pysselproffs!

6 kommentarer:

  1. Så är det:)!
    Naturligtvis så är det öppet fastän det finns lapp på luckan, är man hemma så är man och kunder som är hungriga måste få mat.:)

    Du har haft en härlig dag med lilla prinsessan!:)
    En klok liten människa. Jag blir alldeles varm om hjärtat när jag läser dina rader.

    kram!

    SvaraRadera
  2. Vi borde nog lära oss att mera ta vara på de små lyckliga stunderna i vardagen, det är ju dom livet består av. Finns nog inget bättre än att tillbringa tid med små sessor och lillprinsar. Cafébesök är ju en stor sak för småttingarna. Det där med pysselproffs låter bra, bygg vidare på det;)

    SvaraRadera
  3. Men tänk,, vad tiden går. Jag har inte längre någon liten prinsessa att vandra runt med.. Jag får väl vänta på barnbarns-barnen nu kan jag tro..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Jag kom hem från London lagom till att se Barca hålla upp bucklan! Hade gärna varit kvar i London och upplevt festen på gatorna - det var roligt bara att se alla fans innan matchen! Glada upprymda Barcafans - och buttra tystlåtna Manchester United-fans - som om de redan visste hur matchen skulle gå...

    SvaraRadera
  5. Hej
    Vilken härlig dag med prinsessan. Och din idé som pysselproffs, helt rätt, det ska jag också satsa på.
    Tack för dina fina ord till mej.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  6. Det hørtes ut til å være en skikkelig flott dag sammen med lille prinsessen. Nå virker bloggen min som den skal. Jeg fjernet "forbli pålogget" og da ble alt i orden.
    Ha en fin kveld.
    Klem fra Eva :-)

    SvaraRadera