tisdag 2 april 2013

756. Soliga dagar!

I dag har jag varit trött hela dagen. Kan det var sommartiden och den ynka timmen framåt som påverkat mig så här... Det är bara att hoppa i säng och hoppas på bättre ork i morgon! Men först några vårteckenbilder!

Sparkstöttingen ska snart ställas undan för några månader framåt.


Gossarna sover utomhus ganska mycket och deras mor har en skön stund 
i solen :) Jag har också passat på att "vakta" där i solen på deras härliga altan. 


Nu går det att bygga pussel utomhus och ha kakaopaus emellanåt. 


Oj, en havsörn! Jag såg den inte i kameralinsen. Knäppte 
febrilt och visst syns det lite grann av den ståtliga fågeln? 


På dagarna smälter snön undan. Paus med den processen nattetid. 


Ett par sommarfåglar har redan anlänt! Jag väntar på de övriga!
Kikaren är i handväskan, bland alla de andra tusen grejorna! 

1 kommentar:

  1. Vi hoppas väl att sparkstöttingen ska stå undanställd mer än några månader?
    Men vilken fin vårbild det blev med den nästan smälta snön kring sparkstöttingen!
    Det låter så mysigt med dom små gossarna, som sover ute i vårsolen; jag minns så väl när våra tvillingbarnbarn gjorde det...
    Här nere i sydligaste Skåne har vi fortfarande lite snö kvar på skuggiga ställen - ovanligt i april!
    Ha det så bra och hoppas att din ork återvänder!
    Vårkram, Monica

    SvaraRadera