fredag 5 april 2013

757. En intensiv vecka är förbi...

I dag efter jobbet såg jag att jag har blommor! Har inte hunnit se dem under veckan som gick. Några prinsessblommor törstade så till den milda grad, att jag nog får hälla vatten åt dem en gång till i kväll. Orkidén som jag fick till födelsedagspresent av en god väninna, ser ut att må bra tillsvidare. Tack Dorrit! 

Mycket på jobbet. Långa, intensiva dagar. Så roligt, mycket intressant och givande. Det hör lite till för mig att om jag har mycket att stå i då stannar jag inte av, utan fortsätter med ännu mera. I går kväll var det Hundkurs. Och vad ska jag göra i helgen då? Jo, det blir Utställningskurs. Jag ska dock inte ställa ut mig själv. 
:)

6 kommentarer:

  1. Du skulle säkert fixa en utställning med bravur, men förstår att det är fina Rayna som ska på kurs :)
    Här är det också fullt upp...som vanligt :)

    Hoppas allt är bra med dig!
    Kramen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack allt är bra!
      Och du snickrar, målar och fejar! Långt till det för mig, men lusten till sådant jobb finns nog där. Kanske en dag...
      Och nej, håller inte med. Ingen utställning av mig. Möjligen handarbetena...
      Nu njuter vi av stunden, kvällen, som är.
      Stor kram!

      Radera
  2. Svar:
    Det var riktigt roligt att vara med på ett hörn och få se alla förberedelser som gjordes.
    Nej, jag har inte färdigstädat ännu....Nu är det STORstädning på gång. Jag tvättar tak, väggar,fönster, borstar med tandborste i alla fogar och skrymslen, ugnar, kylskåp...allt, allt och golvet allra sist. :) Ibland får jag sådana här il och det är bara att ta vara på dem när de kastar sig över mig...
    Jag tänker också bara njuta av kvällen...inte alls förbereda mig jag heller :)

    Skynda långsamt!

    kram

    SvaraRadera
  3. Haha ja klart att det är hunden :)) För ett ögonblick såg jag mig själv haltandes runt i utställningsringen eller stående på det där bordet för att de ska kolla mitt bett och mina tänder. Utställning av mig alltså och som skulle gå rakt åt skogen. Minuspoäng och blivit diskad för att jag bet domaren ;)

    Det runda min son höll i handen köper man hos blomsterhandlarn och finns i flera olika färger. De suger i sig massor av vatten och man kan stoppa ner blombuketten i dem och då får blommorna vatten av kulorna :)

    Ha en riktigt fin helg!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du får en lugn, skön helg efter din intensiva vecka!
    Visst är det så, att när man är i gång, så blir mycket gjort i rena farten!
    Och tvärtom...
    Vilken vacker orkidé du har; ska nog ta och köpa mig en ny i morgon. En mini!
    Må så gott min vän!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Du har fullt opp du, ta det lugnt nu i helgen! ( Jag fick förfrågan om att ha en Tilda-kurs i J:stad, men jag har inte möjlighet som det ser ut just nu med mitt arbetet.) Vacker orkidé!! Ha det bra!

    SvaraRadera