torsdag 10 oktober 2013

En fin torsdag!

En jobbdag till och sedan har vi något som kallas höstlov. I vår kommun hela två dagar, måndag och tisdag. Många kommuner har en hel vecka ledighet. Jag tycker det räcker bra med två dagar och har gärna längre jullov i stället. Det gäller ju att alltid tänka positivt! :) (grrr). I kväll försökte jag fota lite höstprakt och detta blev bästa bilden, hahhaa, ingen skärpa alls någonstans. Kanske det faktiskt behövs en ledighet, så jag åtminstone får ställt in kameran bättre. Ena katten vår syns lite under mitten på bilden, om man tittar riktigt noga.

Varje torsdagseftermiddag efter jobbet kör jag i ilfart iväg till nuförtiden stora familjen. Mor i huset har då egentideftermiddag och jag håller i trådarna i hemmet. Tills fadern kommer hem från jobb. I dag hann gossarna både sova, bytas på, leka, vara ute, äta, bytas på, leka och förstås var det mycket mys och sång. Kvicka är de som bara den, det går inte att lämna dem ur synhåll en endaste sekund. Vi hann ut och skutta i det vackra höstvädret. Handdockan Kissen var med och vilket kvittrande det hördes från kärran då de diskuterade med den! Vi träffade också på levande kissemissar och många hundar på vår promenad. Det var en fin eftermiddag och handarbetsväskan, som jag brukar ha med mig, var naturligtvis lika orörd som vanligt.


Måste ju visa: 
Här håller storasyster på och sågar ner ett träd som vuxit snett.
Också hon hör till gruppen "Jag kan om jag vill!"
;)

1 kommentar:

  1. Vilken underbar idé, både för dig och för dottern, med egentideftermiddag! Det kan vara nog så jobbigt att ta hand om två små prinsar, som kryper t var sitt håll, och så kan din dotter helt lugnt överlämna skötseln i dina villiga och skickliga händer! Varför tänkte jag inte på det när min dotter hade sina tvillingar små?
    Dom pojkarna har ju redan en fin förebild i sin duktiga storasyster, ser jag!
    Härlig höstpromenad! Och visst ser jag katten...
    Kram, Monica

    SvaraRadera