lördag 5 oktober 2013

Höstgardiner?

Tänk så mycket vi gjort, tänk vad dagen gick fort och nu är det slut för idag! Nej, tack och lov är det många timmar kvar av lediga lördagen. Jag har brödbak på gång. Hälsobröd i ugnen, tre limpor i gången. Tror det blir en fjärde sats ännu. Så bra att ha i frysen och plocka fram några skivor i gången. 

Försöker på något sätt få någon slags mysighet in i huset, funderar bl.a. på köksgardinerna... vad ska jag sätta i fönstren såhär mittemellan sommar- och julgardinerna? Eller ska det vara somrigt ända fram till jul? Stora saker att fundera på kunde man tro. Nej, det blir vad det blir. Ingen stress av sådana tygbitar för min del.

Ranya har haft mysigt hela dagen! 

Jag tror att jag söker mig till garaget-som-aldrig-inhyst-en-bil. Där torde finnas vita gammaldags lakan med virkade spetsar. Eller har jag drömt? Återstår att se om de finns och om de kunde tjänstgöra som gardiner en stund.

(Nej, det blev inga gardiner. Fick blixtrande huvudvärk och magont som höll i sig hela helgen.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar