måndag 14 oktober 2013

Och dagarna tas till vara.

Symaskinen är framme på köksbordet och har varit det en längre tid. Har sytt gardiner och jag lappar och syr ihop trasigheter. När andan faller på. Inte så ofta den faller på. Men. Tilde sovit över i helgen då morfar var på galej i studiestaden. Vad passade då bättre än att inviga henne i symaskinens värld! Hon kunde ha hållit på hur länge som helst. Först blev det att träna på en massa papper och sedan tyckte hon att hon ville sy en katt. Tyvärr glömde jag bort att fota syandet och hennes skissande och ritande av mönster. En liten boll fick katten också. Katten blev så fin att hennes mor beställde katter eller hundar till julklapp åt gossarna. Men det kostar, sa Tilde!

Ska man tro på väderleksprognoserna så var det sista något så när varma dagen i dag. Och vilken skön dag det var! Jag var på långpromenad med Ranya och sen fick hon komma på en ny långpromenad då jag var och skuttade småttingarna. 
En del träd har lite löv kvar, andra inga alls.

8 kommentarer:

  1. Men verkligen den vackraste katt jag sett! Vad roligt att hon vill sy och att du kan göra det med henne :)

    Här väntar tydligen 10 minus i veckan.. Jaha..inte oväntat men jag är inte riktigt redo tror jag.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Jag förstår verkligen att Tildes mamma beställde fler av den underbara katten! Tänk vad dom små gossarna ska gosa med sina katter... Klart det kostar - konsthantverk är dyrt!
    Det blir mycket långpromenader här också nu i det härliga höstvädret!
    Sv: Nej, det står ganska stilla med inbrottsutredningen än så länge. Jag väntar på papper från försäkringsbolaget, sen ska vi uppsöka en guldsmed, för att få de stulna smyckena värderade, sen ska vi skicka papper till försäkringsbolaget och skicka in polisrapport....SUCK!!!

    SvaraRadera
  3. Svar:
    Nära, men långifrån. Så enkelt är det, fastän det känns svårt.
    Så rart med omtanken från din dotter.
    Antagligen blev det precis som hon önskade. Det som kommer från hjärtat
    gör större avtryck än någonting annat.

    Stora kramen till dig med Lisbet! En varm sådan!

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga inlägg du lagt in! Och så fin katt, bra att hon förstår att värdesätta det hon gör. En sann affärskvinna?
    Nog vill vi ha fler milda höstdagar, sisådär 55 stycken, innan det blir vinter? I alla fall jag!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Vissa får nöja sig med en katt i tyg,
    hade två i plysch innan den riktige
    Ingen mat och kattsand behövde jag dra hem.
    Men så fin som Tildes katt som hon kan krama varje natt.

    Svansen måste vara svårast att sy.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  6. Hej ... Tack för ditt besök hos mig , det gjorde mig glad.. hos dig har de ju hänt en hel del .... mycket att titta på !
    Har skrivit liten förklaring på min blogg
    Ha de bäst .. vi hörs

    SvaraRadera
  7. Har också funderat på att ta fram symaskinen någon dag, men jag brukar tyvärr tröttna ganska så fort. Vi kommer inget vidare överens...
    Kram

    SvaraRadera