torsdag 10 oktober 2013

Tionde i tionde

Denna bild av Virpi Pekkala har jag haft förr, jag vet. Den passar dock så bra till den här årstiden. De flesta barn väntar på snön. Jag minns så bra den 10 oktober för många år sedan. Äldsta dottern och hennes kusin lekte här inne och mitt i kojorna och all kreativitet och framplockat hann de se ut och märkte att det börjat snöa. Impulsiva som alltid sprang de ut utan skor och ytterkläder. Dansade, sprang och fröjdades klädda i sina strumpbyxor och jumprar. Vilken glädje det var! Det tog sin goda stund innan jag fick in dem. Den snö som kom den dagen smalt inte förrän till våren. 

3 kommentarer:

  1. Ja, det är väl så att speciellt barnen blir överlyckliga när det snöar.. Numera vill jag inte ha någon snö alls för det blir ju bara halt och eländigt här på västkusten..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. ja så va det för många år här också.. Vår äldsta dotter Michaela fyller den 9.10 o då snöade det.. blev jättehlat osv.. o det gick inte bort den gången..först till våren så den vintern blev lång. Men vi får hoppas att snön kommer först i dec.. tycker att det ska va vitt till jul..

    SvaraRadera
  3. Åh, väntar ni snö redan? Här brukar den inte komma förrän fram i februari...fast i fjor fick vi snö redan till advent! Vi väntar gärna!
    Kram, Monica

    SvaraRadera