fredag 22 november 2013

Var sak har sin tid.


Bilden är från i går kväll då jag var till Tyynelän tontut. Jag brukar hälsa på där ett par gånger varje år. Vi hade vårt sista paikallisyhdistysmöte för i år och det var både nostalgiskt och riktigt trevligt.  Jag har hoppat av mitt styrelse- och sekreteraruppdrag och blev avtackad. Var sak har sin tid! Det känns bra så. Vi åt god paj och sallad, drack saft. Sen blev det kaffe, spetskaka och konfekt. Där finns en massa gulliga tomtar och jag skulle så gärna ha plockat med mej ett par, men de kostar skjortan, som man säger. 

Nu ska jag förbereda dagen! Hipp hurra för att jag är frisk nu!!!

Minus två grader, lite snö. I går togs den andra båten upp. Båda är nu på bakgården och väntar på maj.

3 kommentarer:

  1. Du har så rätt med att varje sak har sin tid. Härliga tomtar, sådana brukar tyvärr vara dyra :(

    SvaraRadera
  2. Ser ut att ha varit ett trevligt möte! och någon av dom tomtarna skulle jag också kunna tänka mig...
    Ha en trevlig helg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. En sån tomte hade jag nog också velat ha med mig hem...

    Kram Maidi

    SvaraRadera