tisdag 17 december 2013

Något på gång?

Ute plus två, regnat hela natten, få se vad det blir av den vita julen, som många önskar sig. Jag är glad då vägarna är bara. Att vi sparar lite på husets uppvärmningskostnader är jättepositivt. Sitter med min morgonkaffemugg och hasar mig omkring emellanåt och plockar lite här och där inför dagen. Undrar vad som är på gång. Har haft molande huvudvärk de senaste dagarna, pick i halsen och är inte i skick. Nåja, inga klagovisor nu. Ny dag på kommande och det ska bli en bra dag! En burana får hjälpa till. Sjuk har jag absolut inte tid att vara!

7 kommentarer:

  1. Så fint kort.. hon gör fina bilder den där Minna Immonen...Inge bra om du ska bli sjuk till jul! Ta en burana el två ,, solhatt o vitlök..kan också hjälpa. Ja jisses så det har regnat.. vi har översvämmning i källaren..inge bra heller.Ha en skön jul.

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du lagt in ett fint och vintrigt julkort som piggar upp i det grå. :) Här är det 8 grader och regn. Igår blev det knappt ljust. I nästa vecka kommer ljuset tillbaka gradvis. Jag längtar. Hoppas att du klarar dig och inte blir liggande. Det är alltid många som är hängiga vid den här tiden på året. Decemberkram

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du klarar dig utan julförkylning!
    Också här känns det lite likadant och jag antar att bara jag kopplar av så hoppar någonting på mig och ruskar om så där lagom till jul. Får nog ta till medikamenter även jag
    ha det gott-kram

    SvaraRadera
  4. Nej sjuk får du inte bli och hoppas du slipper huvudvärken också! Inte bara för att det är jul utan för att det är jobbigt överhuvudtaget. När har man lust, ork och tid att vara sjuk liksom. Jag har ofta huvudvärk och de flesta vintrar är jag förkyld många gånger, mer eller mindre. Men än så länge har det gått ganska bra. Huvudvärk har jag bara haft lite lätt de sista dagarna så det känns ok. Juldagen är för mig den bästa dagen på hela året. Barnen är glada, fortfarande :)), och maten bara att plocka fram ur kylen. Lugn och ro. Hoppas bara att jag inte blir för trött o slö bara..

    Jag önskar dig en fin jul! Krya på dig nu och ta hand om dig!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du slipper bli förkyld nu, precis till jul! Men visst är det ofta så; har man haft mycket att göra länge, så klarar man det, men i samma stund som man slappnar av, så blir man sjuk!

    Angående de "snodda" kakorna jag bakade, så är det klenäter, eller klenor, som vi säger här nere. Vi har bakat dom i alla år, också i mitt föräldrahem, så jag trodde, att alla visste vad det var.... my mistake...
    ha en fin dag och häll dig frisk, önskar jag!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Mörkt, fuktigt och trist väder. Så här har dom lovat över jul tyvärr.

    SvaraRadera
  7. Angående mitt brödbak, så storbakar jag aldrig och då är det lättare att ta itu med det hela.
    Jag brukar göra som min mamma gjorde. Av 3 dl degvätska till vetebröd blir det 24 bullar och 3 dl degvätska till matbröd ger en härlig limpa.
    Du undrade om våra barnbarn som är tvillingar. De föddes 9 veckor för tidigt år 2010 och vägde bara 1300 och 1600. Det har blivit ett par jättefina glada barn av dem och de är helt friska.
    Må så gott och ha en fin torsdag!

    SvaraRadera