fredag 13 december 2013

Bubblor!


Bläddrade i mina bilder för att hitta en motvikt till vår mörka årstid. Den 20 april fotade jag mina prinsessblommor. Det är ju bara fyra månader så är vi där igen, i ljuset. Oj, nu ska Ranya in... ... och nu kom hon in för natten. Min tanketråd försvann, men det var inga stora tankar :) De senaste veckorna har vi fått uppleva ovanligt många stormar. Seija, som ruskade om oss senaste natt, var nog den starkaste (mäktigaste? värsta? vilket ord ska man använda?) hittills i år. Jag trodde att vårt tak skulle flyga iväg på riktigt. Inget värre än att verandans julsaker var utspridda på gräsmattan hände dock hos oss. Förstås strömavbrott, men det fixade sig på ett par timmar. 

I förrgår kände jag julbubblor. Från magen uppåt. Glädjebubblor över julen. Bubblorna fortsatte i dag i klassen. Glada, lyckliga barn. Vår julfest var i går kväll och klassens teater "Tomte-Idol" lyckades till hundra procent! I dag firade vi med saft och pepparkaka!

6 kommentarer:

  1. En juldekorerad gräsmatta!:)
    Tur att det inte blev värre än så. Så Ivar tog sig namnet Seija när han kom till Finland, intressant.
    Skönt att du bubblar av glädje!

    Ha en skön tredje advent!
    kram

    SvaraRadera
  2. Så härligt med julbubblor i magen! Och glada barn!
    Så ni har haft storm, ni också! Inte förrän igår har jag hunnit plocka upp alla kvistar och grenar, som stormen Sven kastade ner. Den senaste stormen, Ivar, berörde inte alls oss här nere.
    Ha en fin tredje adventshelg, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Så härligt med julbubblor i magen! och glada barn!
    Så ni har haft storm hos er nu! Skönt att taket blev kvar...
    Den stormen, som hette Ivar i Sverige, berörde inte alls oss här nere.
    Men "Sven" skräpade ner en hel del!
    Ha nu en fin tredje adventshelg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Vilket gulligt ord. Julbubblor. Jag är glad att vi sluppit ifrån en del stormar och framför allt klarat oss från strömavbrott. Fin bild. Vips är vi i den tiden igen. Glada barn är aldrig helt fel. Gissar på att du längtar efter jullov precis som min fru gör. Ha en fin lördag

    SvaraRadera
  5. Den här gången blev vi också utan el i stormen. Härligt med lyckad julfest.

    SvaraRadera
  6. ja vi va också utan ström.. o utan snö också.. lite skulle det nu kunna av, det är så mörkt.Ha en bra söndag!

    SvaraRadera