lördag 27 september 2014

Letare!


Sådana här ting får inte finnas hos oss. Så enkelt att lyfta på locket och stoppa i sig det goda. Först en och sen en till och till slut många. Mår jag bra av godis? Jo, nog av några, men inte många. Det är det som är problemet med att ha hemma i gömmorna, för jag hittar dem (de är ju mina egna :) och sen är godiset borta. Herr Husse gömde också, men slutade med det, för jag är en mästare på att hitta då jag vet att det finns. Alltså, hos oss lönar det sig inte att söka godis nuförtiden! Det vita på chokladen är socker, har inte hunnit bli mögel.

Annat ska jag börja leta efter nu. Skattepapper och allt möjligt som gömt sig. 
Hoppas jag är en mästare på sådant sökande också! 

2 kommentarer:

  1. Haha, så är det med mig också - bäst att inte ha godis hemma! Eller chips, för jag är nästan ännu bättre på att äta för många sådana...
    Aha, är det dags att deklarera hos er, det gör vi i maj här.
    Ha en fin helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Samma sak här....jag har svårt att låta bli att nagga på det goda som finns hemma.
    Och när jag väl har kommit igång så tycker jag att det är bäst att äta upp allt så jag slipper våndas;)
    Lycka till med sökandet!

    Kram!

    SvaraRadera