fredag 24 oktober 2014

Barnafröjd!

                                                      Virpi Pekkala

Såhär har vi det idag och marken är vit. Vilken fröjd för barna! Och i morse påmindes jag om vinterdäcken... Hmmm. Jag var och tittade på båten i går, ingen fara, där var många båtar ännu vid bryggan. Nästa vecka har många plusgrader utlovats! Jag lever på hoppet, med både bil och båt.

Jag ser så fram emot helgen. Det har varit en hektisk vecka, med alla möjliga uppdrag, och jobb. Det ska bli riktigt skönt att ha ett par nästan baravaradagar. Just nu väntar jag på att potatisen ska koka klart. Väntar också på att ett par gossebarn ska vakna, de har mittiallt en förmiddagssömn, en kort tupplur. Sedan far vi ut och rullar oss i snön, hehe, vilken fröjd! Och sedan då deras mamma kommer från sitt jobb åker jag iväg. Till mitt eget, nya, jobb!

1 kommentar:

  1. Du verkar ha minst lika mycket att göra nu, som innan du blev pensionär...
    Oj, har ni snö redan! Dit har vi långt kvar - hoppas jag, som inte är så förtjust i vintern!
    Ha det så kul med småprinsarna i snön!
    och ha en skön och vilsam helg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera