onsdag 1 oktober 2014

Oktober!

ÅÅÅ, hela året drömde jag... Och äntligen kom den, och jag fick rå om den! Nej, nej! 
Så skojig jag är så här på morgonkvisten! Inte är det så att jag väntat på oktober! Hehe.
I natt har vi haft frost. Nu noll grader. Torra vägar tack och lov. Det börjar bli dags att byta till vinterdäck. Men snön får absolut inte komma ännu, för mot slutet av månaden har jag planerat in en talkodag här på gården. 
Det är inte så enkelt att hitta en dag som passar andra också, jag vill ju inte vara ensam på talko :) 
Bilderna är från villan. Där ska ställas i ordning för vintervilan. Troligen blir det i helgen. Tänk redan helg igen! Nästan.

3 kommentarer:

  1. Så vackert det är med flugsvamparna i dimman! Och lite vemodigt på något sätt. Lite vemodigt också, att ni ska "vinterstänga" villan. Men så är livet...
    Lycka till med talkodagen - nu vet jag ju vad det är!
    Kramar, Monica

    SvaraRadera
  2. Vackra svampar , men ack så giftiga. Finns det något djur som äter den., den måste vara proppfylld med antabus.

    Fina bilder

    Kram Mi

    SvaraRadera
  3. En liten hösthälsning!
    Ser att ni vinterstängt villan - vi besöker vårt torp varje vecka hela året, så vi behöver inte stänga.
    Ha det gott!

    SvaraRadera