söndag 30 november 2014

Första advemt.


Kissorna som bor här hos oss. Ranya tycker att de ska hålla sig långt borta från huset. Hon håller koll på var de befinner sig. På framsidans veranda är de "trygga", men tycker om att retas och ta en lov förbi hennes revir emellanåt. Det hörs.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 



Då jag äntligen kom mej till den stora blomaffären hade "tusen andra" också kommit på samma tanke. Jag satt i bilen och funderade en stund och konstaterade att det som inte hinns med som tänkts kan hinnas med en annan dag. Undrar om de har öppet i dag, den första advent. Nu skulle jag kunna ta mig väldans mycket tid bland blommor och blad :) 
Lilla jul var det i går. Undrar om det är lillajul eller lilla jul...
Ingenting speciellt gjorde jag. Plockade bland julpynten... Vet inte riktigt hur göra. Det känns så märkligt att plocka fram en massa... och sen bort med det igen. Nej, det får bli en mycket light version i fråga om pyntandet i år. Så hade jag ju tänkt. 
Det finns så mycket annat. Så mycket elände i världen.
Men adventsljusstaken och krubban ska fram.

2 kommentarer:

  1. Det är klart att Ranya tycker att katterna ska hålla sig borta från hennes revir! Förmodligen tycker katterna att det är deras revir...
    Ja, det blir en "lätt-julpyntning" här också Ljusstakar och stjärnor i fönstren och julgardiner i köket har det blivit och en adventsstake med 4 ljus på matbordet, det får räcka.
    Ja, kanske lite ljus i en syrenbuske ute också...
    Lillajul har vi inget som heter här!
    Ha en fin första advent - själva ska vi gå på 11-års-kalas!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. För min del behöver vi inte mycket pynt här hemma. Tror inte vi brukar ha mycket heller. Tomtar blir för barnens skull. Dom brukar plocka fram en hel del vissa år. Fast knappt några förra året. Själv tar jag bara fram några få som jag tycker om. Nej, inga mängder av pynt blir det. Jag blir less så fort. Men inte resten av familjen. I år hängde jag upp kopparstjärnorna i köket. Har haft vita några år. Men sambon gillar koppar bättre så i år fick han som han ville och det blir ju faktiskt ett varmt fint sken av dom :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera