lördag 1 november 2014

Nattvandring!


I natt har jag haft sinudrag, Heter det sendrag? Nu var det inte bara några tår, utan hela benen. Jätteont. Jag släpade mig runt i huset. Stickasockor på, men det släppte inte. Drack vatten i mängder. Kom så ihåg att jag nyligen med ena örat hörde någon tipsa någon om att äta grovsalt. Sagt och gjort, slängde i mig några grovsaltkorn och vandrade vidare. Så småningom släppte det onda, vet inte om det var saltet eller om draget var klart för denna gång. Någon som har andra tips?

Och så har vi första november, Alla helgons dag. Fyra veckor till Lilla jul.

2 kommentarer:

  1. Åh, din stackare, det där lät inte kul! Hoppas att det gått över nu?
    Själv har jag en hosta, som delvis håller mig vaken på nätterna...
    Ha en fin helg. kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Man kan ha brist på magnesium om man har kramp i benen.

    SvaraRadera