tisdag 30 december 2014

Allt har sin charm!


Snön smälter i rasande fart. Jag borde ha haft gummistövlar på då jag var på kvällslänken med Ranya. Men det vågade jag inte, skulle säkert ha dråsat omkull ganska snabbt. Halt och plaskigt är det. Jag tycker om plusgrader. Allt har sin charm! Men harmt förstås för alla som vill skrinna, skida, åka pulka... Och visst hade jag ju tänkt ta ner skidorna från mellantaket, men det hann inte bli denna gång. Vi får hålla upp tummarna för att snön kommer tillbaks. Men inte för min skull :) utan för alla barnens.

2 kommentarer:

  1. Också här smälter snön och det blir mörkt igen. Av förståeliga skäl. Det är som det är och man anpassar skodon efter väder. Var ute igår med lilla Wilhelm och byggde snögubbar...idag ser de ut som klumpar med tallris (håret) på ända. Ha en fin sista dag på året!
    Gott Nytt år-kram!

    SvaraRadera
  2. Tögrader här också och inte en gnutta snö kvar! Men inte mig emot...bara det inte fryser på allt det våta! Hatar halka!
    En trevlig nyårsafton önskar jag dig och hela din familj, och ett gott nytt år!
    Kram, Monica

    SvaraRadera