måndag 15 december 2014

Ännu på plus!

En liten tös ringde och sa: Mormor, jag såg svanar på den där fjärden! Och mormor, som hade en hel del ärenden i stan, lämnade allt, vände bilen för att fara och titta på svanarna. Skulle fota också förstås. Hon hann knappt ur bilen med kameran i högsta hugg innan de vackra fåglarna flög iväg. Dessa ickeperfekta bilder hann hon knäppa. De ser ljusa ut, men det var faktiskt skymning.
Tänk att de är kvar ännu. Jag skulle vilja hojta åt dem att de ska ge sig iväg, fortare än kvickt! Ännu i dag har vi ett par plusgrader, snön kom och for i helgen, men snart, redan till helgen, kommer "på-minus-dagarna"...



Senaste helg var jag på Ljusfest i studiestaden. Sov på hotell och hann även julshoppa lite grann. 
Vi köper just inga julklappar åt varandra vi vuxna, det blir några åt de små.

I kväll hade vi vernissage efter några månaders konstkurs för små konstnärer, åtta- och nioåringar. Massor med föräldrar, syskon osv kom på tillställningen. Nu blir det paus från akryl, akvarell, decoupage, palett osv. 

1 kommentar:

  1. Visst är det så - ringer barnbarnen, så släpper man allt! Vår lilla 11-års-dotterdotter ringde från stallet härom dagen (hon är där nästa all ledig tid!) och sa: "Mormor, jag är hungrig." Varpå mormor tinade hembakta bullar, bredde med smör, la på favoritkorven, hällde saft i en termos och körde till stallet.
    Så är det bara. Man får mångdubbelt igen...
    Svanar har vi många här, kanske en del kommer från er? De stannar oftast kvar hela vintern, det är sällan havet fryser här.
    Så skönt för dig med lite jullov, du verkar ha massor att göra trots att du har "slutat jobba"!!!
    Jag har skickat klen-receptet till dig, hoppas att du förstår vad jag menar, annars får du fråga!
    Ha det gott, kramar, Monica

    SvaraRadera