onsdag 28 januari 2015

Det är världsligt!


Så var det lill-lördag igen! Mitt i veckan. I dag blir det plusgrader, t o m ett par. Borde få åtgärdat några småsaker som hänger . En sak som hänger ut är ena vindrutetorkaren. Den gick av här en morgon då den fastnat i isfönstret. Sen skråmade halvan en stor rispa på vindrutan. Halvan var i gång flera dagar, nog hörde jag att det gnisslade, men örat kopplade inte till hjärnan. Huu, vilken skråma! Och därför hänger den ut. Och i dag måste hänget bytas ut. Det ser ju inte klokt ut, då jag kommer. Karlsson på takets "Det är världsligt" har jag fått använda mig av många gånger. Och det är det ju. Ha en god dag!

1 kommentar:

  1. Nåja, det är ju, som du säger, ett världsligt problem, som väl kan lösas på närmaste bensinmack? Eller? Men retligt, det förstår jag...
    Lycka till i alla fall, kram, Monica

    SvaraRadera