lördag 10 januari 2015

Tar det lilla lugna.


Nu hoppas jag att alla sjuklingar blir friska. Me samma! Det får räcka nu, nästan en månad har de hållit på, de där bobborna som började hos ngn och sen hoppade vidare. Allt möjligt med sådant, inget att skriva för mycket om, kan ju smitta här i bloggen också. Ingenting är säkert nuförtiden. Själv har jag ett huvud som dundrar och bubblar, men känns en aning bättre nu på morgonen. Det gäller att ta det försiktigt. Skall efter en stund ställa i ordning en frukostbricka och väcka sonen med skön (?) Har den äran sång. Han kurerar sin hjärnskakning, hamnade att stanna "hemma" längre än han tänkt. Han slog huvudet i en sten då han var på långpromenad med Ranya, halkade. 

Jag har skippat mina ambitioner med 110 %. Tar dagen som den kommer. Ingenstans har jag bråttom, eller? Åtminstone inte i dag. Ute är det minus sju och för varje dag kommer ett par ljusa minuter till! 

4 kommentarer:

  1. Det lät otäckt med hjärnskakning efter halkolyckan. Sådant kan hända så snabbt. Då gäller det att det finns någon i närheten som kan bli en räddande ängel. Ni får krya på er. Jag är inte rädd för att det smittas genom skärmen. :) Tulpaner är ljuvliga. Vi är redan inne på tredje buketten. Helgkram Bosse

    SvaraRadera
  2. Jobbigt med en så smittsam sjukdom, det är väl inte det du fått? Får vi verkligen hoppas.
    Jobbigt med hjärnskakning också. Önskar er alla en snabb bättring!
    Och inte MÅSTE man göra något! Du tar ju dessutom hand om sonen, så du gör ju något mycket viktigt!
    Idag ska jag inte göra något nyttigt alls, ute blåser det, så att man hade nog blåst bort om man gick ut, så det får bli en lugn dag inne. Pussel, kanske?
    Krya på dig och Ha det bra!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Ibland måste man bara gillaläget och släppa alla planer på sånt som borde gjorts. Här vräker snön ner och jag är nästan tacksam över min hosta. Nästan. Det var några saker till som borde gjorts där ute, men det får vänta. Snön smälter nog snart igen.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Farligt att ramla!! Det gör jag alltför ofta men har klarat mig otroligt bra sen i höstas.. Hoppas han kryar på sig ordentligt!! Och krya på er med allt annat också. Eländesförkylningar och gud vet vad som florerar.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera