tisdag 20 januari 2015

Igen en gång.

                                                                                         (Martta Wendelin)


I kväll har jag börjat (blir aldrig klar :) rensa i röran ännu en gång. En försiktig början. Ett par påsar att föra till pappersinsamlingen och några klädesplagg till ngn missionsstuga är saldot. Har bestämt mig för att sluta spara det ena och det andra. Här har samlats en massa allt möjligt pga olika händelser bakåt i tiden. Osäker har jag varit hittills, men nej nu är det åka av! Dock ingen brådska. Två påsar iväg nu och då. Det blir passligt.  

5 kommentarer:

  1. Det är skönt att rensa i röran! Jag gick igenom våra garderober för ca två år sedan och bar iväg 12 kassar. och inte har jag saknat de kläderna en enda gång! Snart dags att göra en ny raid! Men jag är ingen samlare, slänger snarare för mycket än för lite...åtminstone enligt maken!
    (Grytlappar, kallar jag mina virkresultat.
    Jag ramar inte in mina pussel, men jag sparar dem (i bitar, inte hela), har en hel garderob med hyllor nästan full!)
    Oj, så mycket snö ni har. Här är fortfarande plusgrader och barmark.
    Ha det gott och ta det lugnt!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte vi blev födda på samma barnbördshus, men i samma stad kanske.
    Du vet jag är så gammal att jag "kom från vattentornet" sa alltid min mamma,
    det gamla barnbördshuset var nog i närheten av vattentornet så då fick alla barn som föddes i Jakobstad höra att dom kom från vattentornet...hehe.
    Men min födelseort är Kronoby.

    Ja du man samlar på sig en massa med åren,
    här råder regeln en in å en ut nu för tiden.
    Ett par nya skor i garderoben och ett par kastas eller är dom i bra skick skänks dom bort
    till Röda Korset.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Jag har också börjat resonera så efter att ha varit en ekorre i många år. Nu säger jag som min mamma. Att jag "döstädar". Men precis allt kan jag fortfarande inte slänga. Inte alla "nötter". Helgkram Bosse Lidén

    SvaraRadera
  4. Hejsan !

    Har också börjat rensa då och då.
    Annars skulle jag inte få plats själv.

    Har slutat spara på engångsplastburkar, nu köper jag för en tia på Maxi o.Netto, som jag diskar.

    Har massor av kläder som jag inte näns göra mig av med, så nu har jag börjat använda dem igen, då jag blivit mindre upptill.

    Våra djur tar ju lite plats i anspråk.
    De måste ju få busa av sig både inne och ute.
    Fast mitt djur är bara inne och ute iinhängnad.

    Må så gott !

    Kram Mi

    SvaraRadera
  5. Det är riktigt skönt att få det gjort..att rensa i röran.Man blir såå glad efteråt.Och färdig blir man nog aldrig, det kommer nytt hela tiden.Jag tycker jag rensar lite nu som då o nog skulle jag få göra det igen.Ha de bra!

    SvaraRadera