söndag 22 februari 2015

22.2

Ibland behövs lata dagar. En sådan hade jag igår. Ranya drogs med i slöheten. På bilden är hon ännu väldigt rufsig, nu är hon borstad och fin. Fast fin är hon jämt, vår fröken som snart fyller tre år. 


Mitt aktivitetsarmband visar tyvärr att jag sover för lite, motionerar för lite. Ingen dag full aktivitet på de fronterna. Hmmm, måste försöka i dag. På riktigt. På allvar. Ett bra datum är 22.2.

Fortfarande har vi mulet, kring noll och emellanåt lite över. Snön krymper.

4 kommentarer:

  1. Visst är Ranya fin och vilken päls att borsta! Det måste vara skönt att ha en så tjock päls, den isolerar ju både mot kyla och värme!
    Här strålar solen idag, så det får bli en promenad i eftermiddag.
    Lagom lat dag...
    Kramar, Monica

    SvaraRadera
  2. Ranya har vuxit och blivit stor sedan sist! Vi fick snö igen i natt, så jag håller mig inomhus idag o har en lat dag.Som så många andra... Kram Sirkka

    SvaraRadera
  3. Snön den kommer och går, de senaste dygnen har det snöat på natten och smält bort på dagen. I dag har solen glimtat fram ibland. Så det blev en promenad, men det blåste kallt...
    Svårt att få till det lagom med motion och vila - vi behöver ju båda!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Du måste vara rädd om dig själv. Det mesta brukar vi lättare när våren kommer på besök. I helgen såg vi krokusar i olika färger på vår solskenspromenad. Enligt experterna har Skåne vår sedan i lördags. Kram Bosse

    SvaraRadera