onsdag 18 februari 2015

En hejsanhoppsandag!!!


Så visst, vist, som det är sagt. Ska jag satsa på dagen som är, eller morgondagen? Jag satsar på stunden. Nu prick nu. Vad som kommer sen kommer hur som haver. . . Nåja, djupheter och filosoferingar får vara just nu. Jag tvingar mig att ta det lilla lugna. Vart är det bråttom hela tiden? Vart har jag bråttom :) Vad måste jag hinna med? Vad gör det om något blir ogjort? Kan jag i dag, denna dag, låta bli att fundera så mycket? Tror jag ska satsa på en tjosan, hejsan, svejsan, trudeluttandag! JO, precis en sådan dag ska det bli! Sen får vi se hur den blev!

3 kommentarer:

  1. Det låter underbart med en trudeluttandag! Det borde man unna sig då och då, men det är svårt. Man är så van att planera och fixa för framtida dagar. Men det är också skönt, när man fått mycket gjort och känner sig nöjd med sin dag!
    Lycka till idag!
    Kramar, Monica

    SvaraRadera
  2. Ett nytt ord för stundens allvar. Truddeluttandag! Det är nog bara du som kan komma på det.
    In med ordet i Svenska Akademins ordlista!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja men precis! En sån dag måste man få ta sig! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera