tisdag 7 april 2015

Sockor.

Det känns bra då man får något klart! Fyra par små sockor för små fötter att användas. Lite för stora blev de, men bättre så än för små. Skriver upp maskantal och varv på lappar som sen försvinner... men ser maskor och varv ganska bra på fotona. 

Nallegarn och stickor 3 ½. 


Nu får det räcka med sockstickandet för en tid framåt...


... fast för säkerhets skull har jag på gång ett par sjubrödersockor, för vuxen...


... om ifall det skulle börja klia ordentligt i fingrarna.


Inte är det så ofta jag stickar nuförtiden, det går i vågor. Men då lusten faller på så måste garn och stickor finnas i beredskap. Hoppas mina händer får vara friska, värk i dem lite av och till... Tacksam för stunden som är.

3 kommentarer:

  1. Såå fina sockor! För att hålla små fötter varma och torra, bättre kan det inte bli.
    Jag stickar också gärna, men det blir inte så mycket sommartid. På senare tid har jag börjat virka också, bara enkla saker, men vi har många barn, som behöver grytlappar! Alltid roligt att ha ett handarbete, som man gör för att man vill och inte för att man måste!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Du är bara för flitig med stickorna! Så många fina sockor du har fått ihop,, jag vilar från min stickning nu(en stund),, håller på med virkningn o syr lite.. men sen skulle jag ju få städa i varje vrå, men skitt det biter inte alls på..Hade menat gå ut o räfsa lite kvistar, men nu kommer det nå snöblandat regn;O(( ha de bra!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du verkar vara duktig när det kliar i dina fingrar. Helgkram Bosse

    SvaraRadera