måndag 27 april 2015

Vilket flyt!


Nuförtiden smälter (flyter?) allt ihop på något sätt, har jag märkt och tyckt. På riktigt tror jag att en julkrans hänger vid dörren på baksidan av huset... Vi kan ju säga att Ranya tycker om att se på den :) Knappt hinner man få bort påsken och så är det första maj! 


Och äntligen! Äntligen var det dags att åka till Fiskar-Lasse och handla färsk fisk. Det doftar stekt strömming i hela huset. Jag hade turen att också hinna få nors, även den en delikatess. Stekt nors ska min far få i morgon på sin 91-årsdag!   

Hoppas att jag inte föräter mig innan morgondagen :)

Egentligen har jag faktiskt varit lite duktig i kväll. Hushållssysslor är inte min starka sida, men nu är mjöden i gång och till och med två satser muffins i frysen. Fast dem bakade ju Tilde. Egentligen.

2 kommentarer:

  1. Vi kunde nog äta strömming och nors tillsammans så blev runda som bollar Lisbet!
    Också mina favoriter.

    kram

    SvaraRadera
  2. Det låter härligt med nyfångad strömming! Men tyvärr gillar maken inte stekt sill (som vi säger här), så det blir aldrig av, att jag äter det heller.
    Nors har jag aldrig smakat...
    Så flitig du har varit! och Tilde...
    Kram, Monica

    SvaraRadera