måndag 11 maj 2015

Drip drop i april från Drop-in

Tildes och tvillingarnas föräldrar bestämde sig huxflux senaste juli att de skulle gifta sig. I "Den lyckliga staden" som den faktiskt har blivit utsedd till i vårt land för några år sedan. Där skulle det bli drop-in-vigsel! Inget att fundera på och både vigsel och bröllopsfest ordnades i en otrolig fart! Vigsel på en torsdag med fem andra par, drop-in alltså. På lördagen var det fest. Jag brukar hinna ställa mig ngt så när, men till festen hann jag inte ens sminka mig :)  hehe, ingen märkte säkert det, åtminstone har ingen sagt det högt. Nu är det i alla fall offentligt, jag var väldigt vardaglig :)

Brudens syster hade bland gästerna plockat några som skulle göra något för brudparet det kommande året. Jag fick APRIL. Den sista april, valborgsmässoafton, vappen, hade vi bjudit hit hela familjen på talko. Räfsor och spadar skulle medtas och vi skulle ställa i ordning vår gårdsplan. De hade haft lång arbetsdag, men var villiga att ställa upp i alla fall.


Herr Husse och jag hade dukat fint där ute, vädret var perfekt. Grillen var perfekt. Skämtet gick hem så till den milda grad. Tilde viskade åt mig att hon var riktigt glad över att få äta god mat, för de hade ju inte ens hunnit äta innan de kom. Och hon tycker inte alls om att städa och räfsa, sa hon. Vi hade en jättefin, avkopplande kväll! 


Och om det är ngn som undrar så fick jag veta att chokladplattan (mitt inlägg 9 maj) faktiskt varit här på mellanlandning, då en annan dotter plockade i väskor. En liten stund var plattan på köksbordet...
Hur kan det komma sig att jag hann föreviga den? Snabb som blixten då det gäller!


1 kommentar:

  1. Hahaha, vilken rolig idé och skönt för gästerna att slippa jobba!
    Fast jobb är alltid roligare när man gör det tillsammans...
    Vårkram, Monica

    SvaraRadera