fredag 29 maj 2015

Nära!


Nu är det riktigt nära. I morgon är det skolavslutning och festligt.

I morrn har jag tänkt hälsa på i "min" skola, närvara då "min" nästsista klass har sin allra sista morgonsamling i det som tidigare kallades lågstadiet. I går var jag och tittade då skolan övade mäktigt sånguppträdande inför avslutningen. Herr Husse och Ranya är några dagar i huvudstaden och jag är glad att få ha sällskap av en liten dam. I hennes skola har de maskerad och hon har sovit med papiljotter och steg upp lite över sex för att kolla om det blivit några lockar :) Jag har en vanlig dag med jobb. Ska trycka in ett gympass på en paus. Solen skiner från en klarblå himmel och det ska bli en förunderlig, magisk dag!

1 kommentar:

  1. Vilken energi du har! Och vilken glädje över tillvaron du utstrålar!
    Hoppas att du får en riktigt fin avslutningsstund med din forna klass i morgon!
    Och hoppas att Tildes korkskruvslockar blev som hon ville?
    Fortsätt att njuta av livet, kram, Monica!

    SvaraRadera