söndag 13 september 2015

På alerten!

Den första september var jag förväntansfull inför Kom i form. Det blev strul med att komma i gång. Då det inte genast funkkade med anvisningarna från FB rann förstås lusten snabbt av mig. Jag var taggad, men taggarna föll av så att säga. I alla fall var jag så pass intresserad att jag samlat informationen och följt med från sidan. Allt fungerade efter några timmar, men då hade jag som sagt ramlat av tåget.
Men i dag, den 13 september, startar min Kom i form. Känns redan bra, hehe. Största steget är att ta ett beslut. Nu är det så att jag inte försöker, utan jag gör. I dag handlar det om en 30 minuters promenad. 

Nåja, det om det.

Solen skiner och termometern visar tolv, kryper väl uppåt mot eftermiddagen. Jag skall iväg "långt bort" för att visa en sommarstuga, beboelig också på vintern. 

Jag rensar bland bilder, bakgrundssysselsättning, emellanåt. Ordnar i de externa samlingarna. Bjuder i dag på lite julpynt, hittat ngnstans för lääänge sen och gjort massor av sådana stjärnor med elever. Går bra att använda kopieringspapper, röda, gröna, vita osv. Stora och små stjärnor :) Mycket dekorativa!



2 kommentarer:

  1. 30 minuters promenad låter ju överkomligt! Det tar jag ofta...
    Men stjärnbeskrivningen förstod jag inte...tänk att språken är så totalt olika!
    Ha det gott, skönt att du äntligen känner dig bättre!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Jo, inte är det oöverkomligt, men så började resan!
    Kan översätta om du vill, men inte i kväll :)
    kram

    SvaraRadera