lördag 10 oktober 2015

Lyktornas tid!

I kväll är jag helt konfunderad. Efter att i flera veckor varit trött och håglös var energin tillbaka.
 Inte kan det bero på höstlovet som är på gång den kommande veckan. En del har två dagar, andra hela veckan. Numera har jag inget sådant höstlov som skolvärlden har, men gläds över deras välförtjänta ledighet!  Kanske känner jag mig som förr i världen? Då jag var delaktig.
 Nämner inte ordet röj, men jag gjorde något i dag. Det resulterade i några lådor skor och kläder som jag får köra i väg i morgon. Känns superbra! Och vi har ju bara två fötter på var.
 Jag har inte fotat på länge. Har inte varit motiverad. Men nu ska jag nog. Den här tiden på året brukar inte vara min favorittid, men jag har flera gånger den senaste veckan konstaterat att dessa senhöstdagar är det något riktigt speciellt med. Snart tar kung Vinter över. 
Jag håller kvar ljuset med lyktorna utomhus. Och ljusen här inne.
Och som sagt, håglösheten och tröttheten var borta i dag.

Och ordet nämner jag inte. Som sagt. Men det gjorde jag!

1 kommentar:

  1. Vilken fin bild på ljusstrålarna från lyktorna på den sista bilden!
    Ja, visst är hösten fin! Här nere kan vi inte kalla det senhöst än, här har det precis börjat gulna i träden. Och idag är det sol och hög, klar luft - jag älskar det!
    Höstkram, Monica

    SvaraRadera