fredag 29 januari 2016

Ta tag i!


En dotter sade i går: Du har inte skrivit i din blogg på länge.

Nej, det har jag inte. Det är flera saker som jag inte gjort, inte kommit mig för att göra, på länge. Till en viss del har det kanske att göra med mörkret, kylan, det enahanda.

Bilden är från en soluppgång för några veckor sen. Klockan var ca tio. Fem, sex timmar ljust och så natt igen. Usch, så jag låter, men inte är vintern min bästa årstid. Min stil är inte att klaga, försöker alltid se det positiva, men i år ville jag gå i ide. 

Jag tar ett djupt andetag, sträcker armarna mot taket. Mina idetid får ta slut nu! Tittar inte bakåt. Det är ju nästan februari! Varje dag får vi några minuter till av ljuset och nu är det tjugo grader varmare, endast minus fem i dag. Snö finns i massor. Undrar om det är positivt det också... Nåja, för barnen i alla fall!

1 kommentar:

  1. Ja, det var länge sedan man hörde från dig. Du har varit saknad!
    Men man går ner i någon sorts viloläge vid den här årstiden, man går på sparlåga.
    Det behövs att någon puffar på en, för att man ska få något gjort. Så tack till din dotter!
    Vissa dagar när solen tittar fram och man hör fåglar som kvittrar, då tänds livslågan lite igen. Vi har ingen snö, ca 8 plusgrader men tyvärr grått och blåsigt idag. Ska försöka komma ut på min dagliga promenad i eftermiddag, men idag blir det inte stranden!
    Ha det bra, min vän, kram, Monica

    SvaraRadera