tisdag 22 november 2016

Här kommer mera!

Länge hade jag ont i händerna. Jag tänkte att nog blir det bra, så brukar jag tänka om det mesta. Inte vet jag riktigt vad som hänt, men värken är borta. Jag kan sticka, ibland ganska ojämnt, men ändå. Virkar. Nu ska jag snart gå in i pysselvärlden, lördagen närmar sig. Det är ju då jag ska plocka fram grejorna!

Här är mera sockor. De torde värma någons fötter så småningom.


Få se om jag får någon liten Tilde att komma och pyssla med mig... I går hämtade de en litenliten hundvalp ända från Kemi. Så nu har "min familj" (=olika hushåll :) tre hundar, en från Luleå, en från Rovaniemi och så nykomlingen från Kemi. Det blir tidig uppstigning i morgon, så slänger mig i säng!

2 kommentarer:

  1. Här går det undan ser jag! :) Hoppas du får en liten Tilde som kommer och pysslar med dig! Kanske den lilla hundvalpen får henne på andra tankar ett tag.
    Svar:Tack Lisbet! Det blev ca 1 timme, men den timmen gjorde hela min dag! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Så skönt att du blev av med värken i händerna! Jämnt och fint stickar du i alla fall, önskar att jag var så duktig som du! Ska börja på julklappssockorna i morgon, få se hur det går...
    Pyssla gör jag aldrig, har ingen fantasi! Men så roligt för Tilde att ha en mormor att pyssla med - om hon nu kan slita sig från hundvalpen!
    Kram, Monica

    SvaraRadera