måndag 5 december 2016

Ingen julstress, det blir vad det blir!

Trögt går det med julpyntandet i år. Lite krafsande här och där, men jag tror att det mesta får förbli i jullådorna, Dags att slänga en del, eller föra bort ngnstans. I alla fall är julkrubban på plats. Niko fick ordna hur han ville. 
Det finns flera Marior och Jesusbarn från då barnen var små. Han valde passliga. 
 Då modern hämtade Niko ville han visa vad han gjort och fick höra Oj, va fint osv. 
Jag ville förstås visa att han lärt sig massor hos mormor som kan allt.
                    - Niko, berätta åt mamma vad Jesus pappa hette. 
                    - Det vet jag inte. 
                    - Nå, säg nu vad hans mamma hette. 
                    - Det vet jag inte.

I alla fall har vi snö och minusgrader. Hala vägar.


I morgon firar vi självständighetsdagen, 99:e gången.
Hur vi firar? Jo, de allra flesta sitter på sin soffa och tittar på teve då
presidenten och hans fru hälsar 1800 gäster välkomna till slottet.
Skoleleverna lediga, likaså är det mesta stängt, men inte affärerna!

2 kommentarer:

  1. Haha, barn är för roliga! Och ärliga. Och underbara.
    Härligt att krubban får innehålla det Niko tycker passar!
    Usch för hala vägar, kör försiktigt om du måste ut på vägarna!
    I morgon ska jag försöka handla lite julklappar - på nätet! Bekvämt, men lite tråkigt...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. En Julkrubba har jag tänkt skapa med dockor men har inte kommit så långt bara i fantasin ser jag allt klart!

    SvaraRadera