söndag 29 januari 2017

Sista januarihelgen!

Januari är snart förbi. Flunssan tog ut alla svängar i drygt tre veckor, slutade med grande finale senaste veckoslut, spysjuka i flera dagar. Jag är trött men det är väl förbi nu hoppas jag. Har energi i hjärnan, men orkar nästan inget göra. Sovit massor i helgen. Ute är det halt halt hela tiden. Bilden från januari i fjol, då hade vi snö.

Sedan den 21 december har dagen blivit 2 h 31 min längre! 
Tänk det! Och snart börjar solen värma!  
Och snart tar jag in några björkkvistar!
Och snart sätter jag lökar i vattenglas!
Kanske ska jag så några frön???
Snart är det februari! Det finns så mycket att vara glad för! Glädjas!
I februari brukar jag baka tunnbröd. Varför just då?

1 kommentar:

  1. Oj, din stackare, flunsa i tre veckor! Då förstår jag att du är trött... Du får ta det lugnt och långsamt bygga upp krafterna igen. Det går nog bättre nu när vi går mot våren! Men halka är inget kul, det har vi sluppit här i år, än så länge.
    Mina vintergäck har slagit ut och snödropparna är på god väg!
    Krya-på-dig-kram!
    Monica

    SvaraRadera