torsdag 23 februari 2017

Tacksam!

Vad hände? 
Inget farligt. Små gossar vill vara så duktiga och det är de, båda två. Härliga är de! 

Jag hinner inte riktigt med i bloggvärlden nuförtiden, tidigt uppe sent i säng och dagarna fylls med allt möjligt. Jag kom hem för en stund sedan, från jobbjobb. Ingen dag den andra lik. Det blir aldrig tråkigt och skulle det bli det så är ju det en fantastisk känsla!

Snön vräker ner och har gjort det sedan i gårkväll, med små pauser. Jag funderade en stund om jag borde skotta snö, men nä, nog hålls den där. Jag får ta en rivstart i morgon för att komma ut på vägen med bilen. Men om plogbilen hinner före så är där en hög karm att flyga över. Nåja, morgondagens bekymmer det.

Ur en liten bok "Börja leva nu!" plockar jag följande klokhet:

Var medveten om och var tacksam för det goda i ditt liv. Gör listor. Ha tacksamhetsfester. Var tacksam för små saker, stora saker, allting. En tacksam inställning är en stor, fullkomlig känsla.

Jag är tacksam varje dag.

Tack för denna dag som varit.

Nu dags för en smörgås!

2 kommentarer:

  1. SÅ RÄTT! Men man tänker inte alltid på det. Idag är jag i alla fall tacksam över att vi har fått tillbringa dagen med våra 13-åriga tvillingbarnbarn, som har sportlov! Lunch, bowling, fika och kattmys - en rolig dag!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Ha tacksamhetsfester är något som jag ska ta till mig.
    Det är så viktigt!
    Sötnosar du har! :) Men det vet du ju redan, förstås!
    Ha en fin helg Lisbet!

    SvaraRadera