onsdag 8 mars 2017

Glömde leken...


En mössa blev klar och Tilde ville ha tofs och fixade en sådan. Vi hann med en mysig handarbetsstund i dag. Vi stickade och virkade. "Oj mormor vad vi har det skönt." Maten som jag slängde i ugnen brändes vid, tiden stod inte stilla. Det kunde den ju göra vid pärlestunder. Nåja, smörgås och mjölk är ju också mat, det blev så i dag.


Mycket snö har det kommit det senaste dygnet. Halt och spårigt på vägarna.


Allt möjligt spring, ring och pling har det varit i dag. Ibland klimpar det ihop sig mer än vanligt. Jag fick höra att Theo så väntat på att mormor i kväll kommer och leker kurragömma... Voj, ne-e! Jag hade faktiskt sagt så, brukar inte glömma sådant. I morgon kväll blir det kurragömma! Inget får komma i vägen! 

3 kommentarer:

  1. Otroligt att Tilde är så stor!
    Och visst är smörgås och mjölk också bra att äta!
    Ha en fin kurragömmadag imorgon!
    Jag ska träffa Wilhelm och få se vad vi hittar på. Det vet man aldrig
    Vad som helst kan flyga i oss båda när vi är tillsammans.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag glömde säga att mössan är snygg! Jag tycker om färgerna.
    Svar:
    Ja, oj, så kvinnan kan! Även jag har tänkt i de banorna idag, tänkt på alla som var med under krigsåren, på bl.a. svärmor.
    Nej, nog är det säkert en förkylning på gång men egentligen är det ju bättre med damm.
    Låt det ligga, tids nog tar du bort det.
    Jag slår dövörat till när jag hör ordet förspilld kvinnokraft. Ids inte förspilla min tid på att lyssna på sånt "paller".
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men - så söt hon är, Tilde! Och nya mössan var jättefin på henne1
    Du har det så mysigt med dina barnbarn alltid, lyckliga ni allihop!
    Ha det så kul på kurragömmaleken med Theo!
    Men vilken vinter ni har fått; kör försiktigt!
    Kram, Monica

    SvaraRadera