måndag 27 mars 2017

Gottgott!

Häromdagen såg jag i fb några bilder av nybakt bulla. Dessa stannade i minnet. Följande dag var jag med tre karar och tömde det sista ur ett hus. Kaffetanden började värka och eftersom jag befann mig 80 km från hemmet tänkte jag att antingen passar det eller så inte. Ringde henne som bakat och frågade om det finns bullar kvar... vi kommer nämligen gärna på kaffepaus. Och det fick vi :) Sagt och gjort! En spontan härlig eftermiddagstimme att minnas! Av förekommen anledning drack jag endast kaffe, men de övriga tog för sig av det goda hembakta.

Jag bestämde mig på askonsdagens morgon att jag skall fasta i 40 dagar. Inte helt och hållet nej. Bulla, godis, limonad, chips, kex och dylikt är bannlyst. Och faktiskt går det bra att hoppa över det egentligen onödiga.

Sedan var det ju det här med röjröj. Vad i hela friden hittade jag där på en hylla fint uppradat??? 
Ibland gömmer jag undan och glömmer, såsom en ekorre, huh huh. Nå, det såg värre ut än det var. 

Den ena asken var nämligen helt tom, men i den andra fanns detta kvar. Tilde var snäll och åt upp några och lämnade resten åt Herr Husse, som gladeligen frågade om det fanns nå mera ngnstans, hehe. 
Kanske finns det, man vet aldrig.

Men, men... Sedan hade vi ju en liten happening, babyshower, med Linn som har beräknad tid nästa vecka. Vi hade en massa gott framdukat och visst slank det ena och det andra in, men inte överdrivet, tack o lov. Där gissade vi bl a på olika smaker. Jag hade en rätt av fem (positivt, visst?). Jag måste ju delta...
... men det var ju bara bajs.

Och fastan fortsätter som om ingenting hänt.

2 kommentarer:

  1. Hur du kunde avstå från de där bullarna, kan jag inte förstå! Dom ser ju urgoda ut och jag kan tänka mig doften!
    Den chokladen hade däremot fått stå i fred för mig, jag gillar bara mörk choklad!
    Lustig ny sed det här med babyshower! Jag har ju märkt att det börjar bli vanligt här i Sverige också! Så ni har så nära till nedkomst - spännande!
    Vi får vänta en dryg månad till...
    Ha det så gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Har du sparat en tom ask med paradis eller har du tvåbenta råttor som tror att det inte syns att de äter? Här hemma finns ett lager av den mörka Aladdin ... oöppnade ... än så länge ...

    SvaraRadera