torsdag 16 mars 2017

Jag har en ängel som följer mig.


Den lilla ängeln har jag haft med mig i många år. Den betyder väldigt mycket för mig.

Ännu en gång har jag börjat med ett röjröj bland de "tusen tingen" som samlats här under årens lopp. Ängeln sitter dock stadigt kvar. Under tiden jag röjer, slänger, sorterar och ordnar, skriver jag upp sånt jag kommer på att borde göras, handlas osv. Listor, listor och nya listor, stryka över, lägga till. I evighet. Och jag tycker om det.

- Hör du, vilka intressen har du?
            - Jag tycker om att röja och skriva listor.
Punkt. 

2 kommentarer:

  1. Änglar kan man inte röja undan, de finns ju där ändå, även om man gör ett försök. :)
    Jag tycker också om att röja och skriva listor. Jag har mängder av papper att skriva listor på. Säg till om du får slut på pappret så skickar jag en bunt.
    Svar:
    Jag kan förstå att du hör och ser vad jag hör och ser!
    Vem annars? ;) Läs för din prinsessa och dina prinsar.
    Jag röjer också bland saker. Igen. Det tar ju aldrig slut. Så fort någonting åker ut åker någonting annat in från andra hållet. Milda limpa!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Listor gör jag också, för tillfredsställelsen att stryka efter hand som saker blir gjorda!
    Röja försöker jag göra, men maken vill spara på allt, så det är en kamp...
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera