söndag 28 maj 2017

Regnet det bara öser ner... :)

En fin helg är till ända. Dagen började med Afrikas stjärna. Theo vann, jag hade ingenting att sätta emot. Massor med pengar fick han då han hittade många ädelstenar. Jag hittade också några, men det var bara det att en "rosvo" (rövaren) tog mina pengar och även hästskon. Under tiden hittade Theo Afrikas stjärna och kunde ta direktflyg till Kairo. Och vann förstås! Nästa gång han är här ska vi hinna sy kläder åt giraffen, för det hann ju Niko göra i går, åt kaninen sin. 

Den lilla sommarfågeln har betraktat regnet i två dagar, den kvittrar så vackert :) då man går förbi. Kyligt väder och jag har med riktigt gott samvete suttit och handarbetat och njutit av dagen. 


Det finns planer på att göra mera där ute. Nu ska vi bara se om Herr Husse får klartecken till sådant efter ett par dagar. Spännande. Ifall det blir positiva besked kavlar han upp ärmarna och börjar hjälpa mig. Det syns kanske på vilken nivå jag är i fråga om sådant jobb...

1 kommentar:

  1. Haha, Afrikas stjärna brukade våra barns "styvfarfar" spela med våra barn när de var små! Kul att det finns än! Hoppas att ni får tid att sy kläder till giraffen, det är ju viktigt...😂
    Håller tummarna för att Herr Husse får klartecken!
    Kram, Monica

    SvaraRadera