torsdag 25 maj 2017

"Uppsnofsning!"



Sonen "hemma" på blixtvisit. Datorn min och voffsingarna fått lite extra omvårdnad. Konstigt att det både på datorskärmen och printern ploppade upp en del skyltar om uppdatering, och vad det nu var, precis i dag. Jag passar förstås på och är jätteynklig och kan inget, hehe, för det går ju tusen gånger snabbare då han kirrar allt på 45 sekunder. Ranya och Sesian njöt på riktigt av kloklippning, dusch osv. De kommer att sova gott i natt efter ansträngningen :). Sover gott också i natt alltså, för de har alltid bra nattsömn. Vaknar inte ens om ngn försiktigt smyger till kylskåpet... :)  Men det har ju ngn slutat med. För det mesta.

I dag har jag bakat. Bullar. Tagit det lugnt. Inte brått med ngt just nu.

Och följt med begravningen av president Mauno Koivisto. 

2 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att få lämna över ansvaret då och då till yngre krafter! Maken och jag fick en storstädning av huset (av städfirma) i födelsedagspresent av våra döttrar i år och bättre kan jag inte önska mig! Vi åker på en sightseeingtur någonstans och när vi kommer hem har vi ett skinande rent hem! Jippiii!
    Smyga till kylskåpet på natten kan man väl få göra då och då...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Ja, varför ska man bry sin hjärna när det finns snabbare hjärnor som kan ta hand om Internethjärnor. Lite klok måste man ju vara, kvinnlig list kan man säkert kalla det också.
    Ljuvlig bild av petunian.
    Svar:
    Ja, det är huj med de här mördarsniglarna.
    Nu hoppas jag att ni inte har björn och varg alldeles i närheten utan ute i skogarna. Det är lite uppochnervända världen, ja. Bara att konstatera.
    Det är knepigt att ta bild av klippandet, men vete gudarna om jag inte skulle lyckas ta bild med vänsterhand i alla fall. Men tror jag låter bli.
    Fästingar är en plåga de också. Varje dikesvandring kräver en rejäl dusch av människan och dammande av kläder, tvätt på det. Vi har mängder av dem, fästingarna, (kläder också förstås :))
    De borde ju egentligen hoppa på mördarsniglarna och göra lite nytta men icke sá Nicke, så fungerar det inte.
    Tack Lisbet!

    SvaraRadera