måndag 1 maj 2017

Välkommen maj!


Karin Frykstrands månadstavlor är fina. Har själv en ram där jag byter planscherna vart efter ny månad kommer. Så där som jag gjorde i klassen.
Nu blev det då en ny månad för Herr Husse att beskåda.

Jag firade första maj i Skolparken i stan. Marsch, tal, manskör, ballonger, mjöd och korv. Barn och barnbarn och min mor var på plats de också. Vi har hållit i vår tradition. Solen sken från klarblå himmel, men oj så det blåste. 



Jag måste ju bara kurva via båthamnarna. Där hade inte så mycket hänt i fråga om isläget. Fjärden isfri, men isen hindrar oss ännu att dra bryggorna mot land. Jag lekte med tanken att ta ett skutt till "vår" brygga.

Nu har jag ont i hals. Känner mig trött i huvudet. Ja trött hela jag. Men ser fram emot kommande veckan.

2 kommentarer:

  1. Karin Frykstrands små konstnärliga månadstavlor är som ljuv musik.
    Du får trösta dig med att blåsten tar bort isen och snart kan du fara ut till ditt paradis. Skulle gärna ha sett dig skutta. Sådana tankar brukar jag få också och tror mig också klara det mesta. Tur att det finns någon i min närhet som bromsar:)
    Hoppas det halsonda försvinner snabbare än fort.

    svar:
    Våren kom idag Lisbet! Så där bara. Ungefär som när man knäpper med fingrarna. Kanske du ska pröva göra det? :)
    Tack för tårtomsorgen! Svart och vit ska den vara i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fin tradition att ha en ny månadsplansch varje månad! Och så passande för maj med en liten prinsessa, både för dig och mig!
    Tråkigt att du inte känner dig riktigt bra. Hoppas att det är något snabbt övergående!
    Tack för att du håller tummar på torsdag, det börjar kännas lite nervöst...
    Vårkram, Monica

    SvaraRadera