fredag 15 september 2017

Regnet det bara öser ner!


"Hösten är kommen, hör stormarna gny..." Den sången skulle vi sjunga med inlevelse. Då i tiderna då jag gick i folkskolan. Gick där i fyra år. Inga höststormar ännu, men ack detta regn! Varje dag, förr eller senare. Tänker ju mig till villan ännu, men få se hur det blir.

Ranya ser bekymrad ut på bilden, lite ovanlig uppsyn :) Snart får hon glädjas ordentligt! Båda lapphundarna älskar snön. Vi hade faktiskt tänkt vandra i Lappland under veckan som gick, men jag hoppade av, trots att jag lovat Herr Husse och Tilde. Jag sett på prognosen att det skulle regna hela veckan, det kändes inte bekvämt det nej. Men visst fanns det andra orsaker också. Det blev alltså inte av. Många stora saker på gång den senaste tiden i familjen, mest sjukhussaker. Herr Husses tur nästa vecka.

Skönt och bra med fredagkväll och helgen emot! 

1 kommentar:

  1. Även här nere har hösten kommit med stormar och regn, men idag hade vi faktiskt väldigt fint väder med sol, lite vind och ca 18 grader. Nu är man ju tacksam för varje solskensdag!
    Hoppas att ni kommer iväg på er vandring snart!
    Kram, Monica

    SvaraRadera