lördag 18 november 2017

Jag kunde sticka! :)

I dag har det varit gråmulet mest hela tiden. Lite grann på plus. Efter ett par timmar börjar det snöa, enligt prognosen. Jag gläds över att ha kunnat sticka några varv, små små steg framåt med axeln, men om jag tar i för mycket rasar det bakåt. Det ska ha sin tid. Det uttrycket börjar jag förstå. 
Och besked angående Herr Husse får väntas på till tisdag.

Det blev en stadsdag för mig, hade planerat in en del göromål och väntade på den sista pusselbiten. Som inte kom. Och jag blev så besviken, jag hade kunnat göra en massa annat i stället. Om jag vetat. Jag är så blåögd och litar på folk, alltid gjort det.

Nåja, glädjeämnen finns alltid!!! Jag är lycklig och glad för allt möjligt! 
Tackar för alla fina människor som finns. 
I morgon hämtar jag några barnbarn och vi far till Barnfesten i stan. Sittplatsbiljetter är inköpta och det ska bli sååå roligt! Hoppas det är som förr i världen, då avslutades festen med ringlekar, hoppas hoppas :)


Rosbilden knäppte jag en solig dag för ett par månader sedan.

Och jag tror bestämt att jag ska ... hmm vadå ... Jo, tömma tvättmaskinen! 
:)

2 kommentarer:

  1. Så roligt att du kunde sticka lite trots axeln! Konstigt att man alltid längtar efter att göra de där sakerna man egentligen inte ska...
    Ja ibland blir det inte som man hade tänkt sig och så får man tänka om. Men då går luften ur en ibland och man orkar bara inte. Vi är ju bara små människor!
    Det låter kul med en barnfest! Våra barnbarn börjar bli för stora för sånt utom dom två i Stockholm, men där är ju avståndet problemet...
    Efter en regnig natt, skiner solen här idag. Än så länge.
    Ha det så bra, vi hörs!
    Kram från Monica

    SvaraRadera
  2. Nog måste man utgå från att man kan lita på folk, även om man riskerar att bli besviken, Hur vore det att alltid misstro andra, inte sjutton skulle man må bra själv då?
    Bra att du kunnat sticka lite, men var försiktig och inte övermodig. Försöker förstå vad som fattas Herr Husse, men hittar inget när jag läser bakåt.
    Varm kram <3

    SvaraRadera