måndag 18 december 2017

Arla morgonstund...

Här sitter jag och njuter av min första kaffemugg. Det blir en till och sen är jag redo för dagen! Ska åka till norra grannstaden efter ett par timmar och sedan blir det väl lite flängande hit och dit. 

Såhär vacker nysnö var det en morgon senaste vecka. 

Det känns som att det kommer att bli en fin vecka!
Och det där ordet arla måste jag googla...

Det blev världsrekord i onsdags! 196 lucior och här syns några, t.ex. jag längst till höger med vit sjal och röd väska, håller på med kameran. Bilden från ÖT-tidningen.

3 kommentarer:

  1. God morgon i arla stund. Så söt du är Lucia-Lisbet! Härligt med många lucior. Ha en fin julvecka, den blir helt säkert bara bra. Vi bestämmer oss för det! Kram

    SvaraRadera
  2. Svar:
    Ja, inte sant? Jag har aldrig sett likadana tidigare och det är kanske inte så vanligt heller, beroende på. De vill ha sandbotten och så ska vågorna göra som bollarna vill innan de blir bollar, ungefär. Kram

    SvaraRadera
  3. Så roligt att få se dig som Lucia, även om det var på avstånd! Och grattis till rekordet!
    Arla är ett vackert ord, men jag gillar inte tidiga morgnar - är en typisk kvällsmänniska!
    Sista julveckan och ingen stress!
    Kram, Monica
    P.S. Köttbullarna såg smaskiga ut! D.S.

    SvaraRadera