tisdag 29 maj 2018

Oj!!!

En mormor såg ngt vitt på marken...
Snabbt och hämta barnen! Se! Vad är det där?

Tvärt emot alla regler, man får ju inte röra fågelbon och ägg.

Vad är det? Oj! Vad är det?
Gräv fram dem bara!
Huh huh, mormor...

Vankas det något nu igen? Strategiskt placerar sig vitpälsen och kollar läget.

Slutet på historien blev som mormor planerat redan i påskas.
Chokladäggen åts upp. Och mormor kunde lära barnen att
ibland är det guld som glimmar
och ibland
är allt inte som det ser ut att vara.

Men fågelbon rör man aldrig! Det vet de nog.

2 kommentarer:

  1. Kan bara konstatera att barnbarnen har en underbar mormor, lekfull och full av härliga upptåg som lär för livet, som de minns hela livet.

    Svar:Precis så är det, som din smygande tanke, men att titta på det hela kostar nästan ingenting, annat än inträdesavgiften. Vi är olika rika i vår värld, rika på så många sätt. Jag känner mig oerhört rik på allt utom pengar :). Det här med hattar får vi ta i och få ändring på. En sådan kan man ha på sig...jag går omkring med min solhatt just nu, dagarna i ände. Ha detsamma Lisbet! <3- kram

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig mormor du är - jag borde lära mig lite av dig!
    Kram, Monica!

    SvaraRadera