måndag 25 maj 2020

Sommarvärman på kommande!

Här har vi snart den tiden på året då det är ljust dygnet runt. Solnedgång på bilden och efter en stund blev det soluppgång. Såg den, men orkade inte fota, konstaterade bara jaha 😊 och sov vidare. I huvudet sjunger jag Solvärmen dallrar kring holmar och skär, sommarn e här. Men det är ju några dagar kvar till ledigheten.


Första gången Strandskatan haft sitt bo "mitt i vår bebyggelse". Här blir det inte räfsat på en tid. Tack vare manick i telefon går det ju att komma närmare objektet, inte var jag såhär nära...

En orolig moder håller uppsikt, även fadern.

Själv har jag varit en orolig moder i kväll. Munderad körde jag ena dottern till akuten och satt på parkeringen och väntade på besked, varifrån kom hennes svåra smärtor... Vet inte ännu, hon tagits bra omhand. Det blir nog bra!

Härligt, härligt med vädret! 

2 kommentarer:

  1. Tack för livstecken, vacker himmel, strandskata.
    Det blir nog bra, jag håller tummarna hårt för det Lisbet!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Underbar solnedgång och gulligt med strandskateägg!
    Håller alla tummar för din dotter, det går säkert bra!
    Stor-kramen, Monica

    SvaraRadera