fredag 24 juli 2020

I morgon en mellandag.


Ett foto damp ner i min telefon. Sesian, Vilda och Ranya på promenad i skogen. Lilla Vilda vet vartåt man skall titta då det är fotografering på gång. De två andra har missuppfattat något, eller så kanske det fanns ngn som var intressantare än fotografen att titta på.

Hur som haver. Fredag igen och i morgon ska jag sova länge, de senaste morgnarna har jag åkt iväg vid halv sju, en anhörig behövt lite hjälp. Kanske jag stiger upp först åtta... Jag har så många planer för morgondagen, en regnig sådan har utlovats. 
Plantera perenner (en fluga har bitit mig, lite grann, en trädgårdsfluga alltså).
Sy gardiner, sticka, plocka blåbär, städa i garaget, lära mig cykla på nytt, måla, ordna mina pysselsaker. Ingenting som det är brått med. Morgondagen visar vad det blir. Det blir i alla fall en mellandag, utan planer. 

3 kommentarer:

  1. komeat kaverit, eilen satuin nulluun yhdeksään, luulin et kellot väärin :)

    SvaraRadera
  2. Har ni tre hundar nu?
    Skönt att inte ha några planer för morgondagen, bara ta den som den kommer!
    Det spås regn här också imorgon - vi får väl se!
    Kram, Monica

    SvaraRadera